Passionsspelen i Oberammergau

Passionsspelen i Oberammergau 2022.
Av passionsspel är nog de i Oberammergau de mest välkända. Hit kommer, vart tionde år, människor från hela världen för att uppleva spel som är något utöver det vanliga. Fantastiska skådespelare och skönsjungande musiker framför en gripande föreställning om passionshistorien.
Passionsspelen i Oberammergau är för många ett begrepp och ger hos de flesta ett bestående och djupt intryck. På ett innerligt, estetiskt och folkligt sätt framförs, av ortsbefolkningen, Jesu lidandes historia ackompanjerad av vacker musik. Passionsspelen ger något till alla – följ med du också!

King Tours arrangerar två resor under 2022 till passionspelen, båda resorna går med flyg men innehåller varierande besöksmål innan föreställningarna. På båda resorna har vi biljetter i Klass 1 på passionsspelen.

Program 27/9-1/10 2022 Mainau & Passionspelen

Dag 1.
Vi flyger till München där vi strålar samman och fortsätter vår gemensamma resa till Bregenz området i Österrike. Orten Bregenz har ett unikt läge vid foten av alperna och precis intill Bodensjön som även sträcker sig in i Schweiz och Tyskland. Med natursköna omgivningar färdas vi till hotellet.

Dag 2.
Denna dag väntas en tur längs den vackra Bodensjön. Vi gör besök på ön Mainau som består av en stor parkanläggning och slottet Mainau. Här finns flera svenska anknytningar, bland annat anlades trädgården av Lennart Bernadotte år 1930.

Dag 3.
Idag fortsätter vi resan till Innsbruck där vi utforskar staden med en guidad tur. Det mest kända landmärket, det gyllene taket, hittar vi i den gotiska gamla stan som är en av den vackraste och välbevarade medeltidiga staden i Österrike.

Dag 4.
Denna dag är huvudprogrammet Passionsspelen i Oberammergau. Vi åker från Innsbruck för färd till Oberammergau. Där åker vi först och lämnar bagaget på vårt hotell. Spelen börjar 13:30 och fortgår till kvällen. I pausen äter vi en trerätters middag i Oberammergau. Alla våra gäster får textbok så man lättare kan följa den mäktiga och spännande händelsen på scenen.

Dag 5.
Vi checkar ut från hotellet och vår buss tar oss tillbaka till Münchens flygplats för hemresa. Flygen går med en timmas mellanrum. Först går flyget mot Stockholm, därefter mot Göteborg och sist åker de som ska till Köpenhamn. Flygtiderna framgår i bokningen.

Reseledare: Lars Hjort "Jag har under många år verkat som kyrkoherde i Svenska kyrkan. Som nybliven pensionär har jag möjlighet att ägna mer tid åt att vara reseledare. Jag har lett många resor till Afrika, Israel och Lettland och tycker alltid det är spännande att se nya platser, möta nya människor och tillsammans få uppleva den yttre och inre resan som det innebär. Nu ser jag fram mot vår resa till Oberammergau."

Spara programmet eller skriv ut det här.