Israel

Israel är det lilla landet som har så oerhört mycket att erbjuda oss.

Låt oss börja med klimatet. Här finns medelhavsklimat, subtropiskt klimat, bergsklimat och ökenklimat. Allt på denna lilla yta som kallas Israel och Palestina.

Här möter man kristendomens vagga, judendomens ursprung och muslimernas tredje heligaste stad Jerusalem. Här finns de stora ”bokreligionerna” som med sina heliga skrifter pekar ut heliga platser att besöka.

Världens lägsta punkt, Döda havet finns här med sina span och hälsosamma bad. Du kan åka genom spännande öknar och se en kopia i miniatyr av Amerikas Grand Canyon.

Här finns också storstadsliv och möjligheter till shopping både i Tel Aviv och Jerusalem.

Israel är ett land du kan besöka på egen hand, men varför inte välja någon av våra pilgrimsresor eller kulturresor?

Vi har guider i Israel som talar svenska, spanska, arabiska, turkiska, finska, engelska, serbokroatiska mm.

Vi ordnar din resa som du vill ha den
- Flyg, hyrbil och hotell. Vi hjälper dig gärna med förslag till ett unikt dagsprogram
- Klassiska rundresor
- Sparesor med utflykter
- Kombinationsresor med Jordanien och/eller Egypten

Det heliga landet för oss som går långsammare

8 dagarfrån 15 800:-
Det Heliga Landet 20-27.4.2020 ”för oss som går lite långsammare” En härlig resa med lämplig mängd innehåll. Vi besöker platser bekanta ur Bibeln såsom Betlehem, Nasaret, Jerusalem och Jeriko. Vi får också veta mer om livet i Israel idag. Vår guide är bosatt i Israel sedan många år. Vi har en lugn takt så att alla hinner med utan stress. Pensionäre...Läs mer

Stora profetresan med Oasrörelsen

Fullt
Stora profetresan till det heliga landet med Hans Weichbrodt, Jan Sköld och Björn Gusmark med Oasrörelsen. Välkommen med på en unik resa med Bibelns profeter och den profetiska nådegåvan i vår tid i fokus. Resan anordnas av Oas-rörelsen i samarbete med King Tours. Syftet med resan är att få möta det profetiska landet Israel och samtidigt i teori o...Läs mer

Resa till Israel med Hillsong Internship och Bibelskola Väst

10 dagarfrån 16 300:-
Detta är en resa till Det Heliga Landet med bibelundervisning, lovsång, gudstjänster och bön. Bibellärare Hans Weichbrodt och Rektor Niklas Ås leder resan. - ...Läs mer

Sjung Lovsång till Herrens ära

10 dagarfrån 16 800:-
Sjung lovsång till Herrens ära” i ”Det Heliga Landet”. Denna resa går av stapeln år 2020. Denna resa riktar sig till ALLA som längtar efter att prisa och tillbe Herren i det Heliga Landet! Vi tror dessutom att resans utformning kan bli till STOR INSPIRATION för lovsångsteam, kantorer/kyrkomusiker/lovsångsledare. Undervisning om den viktiga lovsånge...Läs mer

Pilgrimsvandring till Det Heliga Landet

8 dagarfrån 14 500:-
Pilgrimsvandring till Det Heliga Landet Det är något utöver det vanliga att göra en pilgrimsvandring i Det Heliga Landet. Det är att bokstavligt vandra i Jesus fotspår. Atmosfären för vandraren är en yttre och kanske framför allt en inre upplevelse. Andligt vandrar du tillsammans med Jesus, ser det han har sett, upplever det han har upplevt. Vi kom...Läs mer

Lilla Pilgrimsresan ”X-tra allt” till Det Heliga Landet

9 dagarfrån 16 400:-
Många drömmer om att få komma iväg till Det Heliga Landet, här är resan som kan göra den drömmen verklig. Lilla pilgrimsresan X-tra allt tar dig till alla de viktigaste platserna i det heliga landet och lite till. Ska du resa till det heliga landet en gång i livet är det här resan för dig. Tack vare att vi reser många tillsammans, små grupper, mind...Läs mer

Pilgrimsresa och Bibelvecka i Netanya med Ove Lindeskär

8 dagarfrån 16 600:-
Vi gör en resa tillsammans för att se de platser där Jesus vandrat som fördjupa oss i vår kristna tro och Bibelns texter som alltid är lika aktuella. Vi bor hela veckan på samma förnämliga hotell Leonardo i centrala Netanya. Vi gör våra utfärder i vår egen buss med vår svensktalande guide tillsammans med Ove Lindeskär. En resa till det heliga lande...Läs mer

Studieresa till Israel

Studieresa till Israel med King Tours 6 – 13 februari 2020 Resan riktar sig speciellt till dig som vill lära dig mer om landet för att sedan kunna ta egna grupper till ”det Heliga Landet”. Gör du sedan senast 2022 en egen resa med minst 20 resenärer får du din kostnad för Studieresan tillbaka. Vi kommer på plats att få tillfälle att tala om hur man...Läs mer

Profetisk pilgrimsresa med Dan Johansson och Roland Antonsson

8 dagarfrån 16 500:-
Välkommen med till Israel! Detta är en resa i Jesu fotspår då vi besöker det land han föddes i och levde i under hela sitt liv. Därför ligger betoningen under resan på bibelundervisning och bön. Vi lyfter också fram Guds handlande med det judiska folket och de profetiska löften som i Bibeln knyts till detta folk. En resa med Bibeln i hand för att v...Läs mer

Resa till Det Heliga Landet med Lundby församling

8 dagarfrån 15 300:-
Vi reser med Bibeln i hand och berättelserna kommer till liv. Vi firar mässor och har andakter på många fantastiska platser där Jesus själv och andra från Bibelns händelser varit. Vi vet att det blir både en yttre och inre resa. Du bor bekvämt och buss, guide och reseledare gör allt för att du ska få ut maximalt av resan. Reseledare Lotta Wahlqvist...Läs mer

Oasresa I Jesu fotspår

9 dagarfrån 16 900:-
Oasresa till det Heliga Landet i Jesu fotspår Reseledare, präster och bibellärare Hans Weichbrodt och Björn Gusmark Detta är en resa där vi kommer till de mest kända platserna som berör Jesu liv och andra händelser i vår Bibel. Vi tar oss tid för undervisning, mässor, lovsång, förbön och andakt. Detta är en både yttre och inre resa. Vi kommer även...Läs mer

Klassisk rundresa till Israel och Jordanien

10 dagarfrån 22 900:-
Klassisk rundresa till Israel - Jordanien Detta är en kombinationsresa där vi besöker två spännande länder på en och samma resa. Vi har tio dagar på oss vilket gör att vi i lugn och ro hinner se det mesta och det bästa av vad dessa två upplevelserika länder har att bjuda på. Vi möter både den bibliska berättelsen och den rika kulturen, samtidigt so...Läs mer

Klassisk Rundresa Israel

8 dagarfrån 16 900:-
Klassisk rundresa Israel 8 dagar med kulturellt perspektiv Korsriddarna och Medelhavets skatterLäs mer

Lilla Pilgrimsresan

Fullt
Lilla Pilgrimsresan bjuder på åtta dagar med bland annat Israel, Galiléen, Jerusalem, Betlehem på programmet. Många drömmer om att få komma iväg till Det Heliga Landet, men kanske befinner sig i så små sammanhang att det kan vara svårt att samla tillräckligt många medresenärer för att få ihop en gruppresa. Vi har därför utformat en pilgrimsresa, so...Läs mer

Skräddarsydda guidningar med bil i Israel

Med glädje kan vi nu erbjuda er en egen guide vid ratten på en sjupersoners bil. Guiden kan ta er på skräddarsydda guidningar under så många dagar som ni önskar under er resa. Dessa guider heter Kicki och Motti Toledano. De talar svenska och engelska samt hebreiska. Vi kan även stå till tjänst med bokning av hotell och flyg. Kontakta oss, så berätt...Läs mer